سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟

?? جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟ زمان ارائه نتیجه بیوپسی تیروئید بسته به پیچیدگی نمونه و آزمایشگاه انجام fna متفاوت است. در ادامه این مقاله از سایت سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی لازم است اشاره کنیم که یکی دیگر از مواردی که در آماده‌سازی نتیجه نمونه برداری از تیروئید تأثیر دارد، روش نمونه برداری است.

نتایج بیوپسی آسپیراسیون با سوزن ظریف (FNAB) در کوتاه‌ترین زمان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در حالی که نتایج بیوپسی سوزنی مرکزی بیشتر طول می‌کشد. اگر چند روز از بیوپسی تیروئید گذشته و هنوز نتیجه را دریافت نکرده‌اید، بهتر است به صورت حضوری به مرکز رادیولوژی مراجعه کنید.

?? مدت زمان لازم برای جواب نمونه برداری تیروئید

مراجعینی که قصد انجام fna از تیروئید را دارند؛ معمولاً این سؤال را می‌پرسند که جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟ مدت زمانی که جواب نمونه برداری به دست افراد می‌رسد، به فاکتورهای متعددی از جمله روش مورد استفاده، آزمایشگاه انجام پاتولوژی و پیچیدگی مورد نمونه برداری بستگی دارد که در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می‌دهیم.

 

 مدت زمان لازم برای جواب نمونه برداری تیروئید

 

روش انجام تیروئید

زمانی که فرایند fna تیروئید انجام می‌شود و نمونه پاتولوژی به آزمایشگاه ارسال می‌شود، مدت زمانی برای آماده‌سازی نتایج طول می‌کشد. نمونه برداری از تیروئید معمولاً از طریق دو روش سوزنی مرکزی و یا آسپیراسیون با سوزن ظریف (FNAB) انجام می‌شود.

نتایج بیوپسی با سوزن ظریف معمولاً طی 48 الی 72 ساعت پس از این آزمایش در دسترس قرار می‌گیرد. اما نتایج بیوپسی سوزنی مرکزی ممکن است زمان‌بر باشد و در طول یک هفته آماده شود.

آزمایشگاه ارائه‌دهنده نتایج

در برخی مراکز ممکن است تعداد نمونه‌های گرفته شده از تیروئید به حدی زیاد باشد که آزمایشگاه به زمان بیشتری برای آماده‌سازی نتایج نیاز داشته باشد. ممکن است در یک آزمایشگاه یک نمونه برداری چندین بار تکرار شود. به همین دلیل جواب از پاتولوژی از سمت مرکز رادیولوژی بیشتر از زمان معمول به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: نمونه برداری تیروئید در بارداری

پیچیدگی نمونه تیروئید

بسته به پیچیدگی نمونه یا آزمایش مورد نیاز، پاتولوژیست‌ها برای ارزیابی و بررسی دقیق نمونه گرفته شده از ندول‌ها، ممکن است نیاز به آزمایش‌های بیشتر داشته باشند. به همین دلیل زمان برگشت نتایج افزایش خواهد یافت.

 

پیچیدگی نمونه تیروئید | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

 

عدم قطعیت جواب بیوپسی و نمونه برداری مجدد

در برخی از نمونه‌برداری‌ها نتایج نشان‌دهنده عدم تشخیص قطعی است، به این معنی که درصد خطای بیوپسی بالا بوده و آزمایش باید تکرار شود. همچنین در برخی از نمونه گیری‌ها ندول‌ها بدخیم یا سرطانی تشخیص داده می‌شوند.

پزشک برای اینکه اطمینان بیشتری از سلامت بافت‌های تیروئید داشته باشد آزمایش را تکرار می‌کند. به همین دلیل مدت زمان ارائه جواب بیشتر خواهد شد. بیماران ممکن است انتظار داشته باشند که با یک تماس تلفنی پاسخ نتیجه را دریافت کنند، اما اگر نتایج fna نشان‌دهنده یافته‌های غیر طبیعی یا وجود علائم سرطان باشد، پزشک باید در مورد گزینه‌های درمانی بالقوه و مراحل بعدی درمان با شما صحبت کند. به همین دلیل معمولاً چندین روز طول می‌کشد تا جواب نهایی به دست شما برسد.

مدت زمان تفسیر جواب نمونه برداری تیروئید

به همان اندازه که نتایج دقیق از نمونه بردازی از تیروئید اهمیت دارد، تفسیر دقیق fna نیز باید توسط پزشک متخصص انجام شود. اما در صورتی که نمونه‌ها مشکوک باشد، دریافت تفسیر نتایج در کوتاه‌ترین زمان به بیماران کمک می‌کند برای درمان‌های لازم اقدام کنند.

از سوی دیگر از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود و در برخی موارد حتی نیاز به برداشتن غده تیروئید نیست و با دارودرمانی می توان روند رشد ندول‌ها را متوقف کرد. معمولا در مراکز نمونه برداری تفسیر نتایج همزمان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، بالاخص اگر نتایج مشکوک باشد. 

?? ارائه نتایج fna در سریع‌ترین زمان در مرکز سونوگرافی اخلاقی نیا

مهم‌ترین عواملی که در پاسخ به این سؤال که جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟ باید در نظر بگیریم مرکز سونوگرافی و رادیولوژی است که به آن مراجعه می‌کنید. در مراکزی که از سیستم نوبت دهی قوی، کادر پزشکی متخصص، آزمایشگاه‌های مدرن همراه با تجهیزات پیشرفته برخوردارند، معمولاً نتایج به صورت منظم و طی زمان‌بندی دقیق در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد.

از عوامل مهم در تأخیر ارائه نتایج از سوی آزمایشگاه، عدم وجود کادر پزشکی متخصص و سیستم پاسخ‌دهی نامناسب است. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران است.

 

ارائه نتایج fna در سریع‌ترین زمان در مرکز سونوگرافی اخلاقی نیا

 

راهکارهای درمانی پس از تفسیر بیوپسی

از مزایای انجام fna تیروئید در این مرکز، ارائه جواب بیوپسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. هرچند احتمال دارد در برخی از نمونه‌های پیچیده آماده‌سازی نتایج 3 الی 4 روز به طول بینجامد، اما با وجود سیستم جوابدهی بسیار کارآمد، در این مرکز نتایج به طور دقیق و در بازه زمانی کوتاهی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. در مرکز سونوگرافی اخلاقی نیا تفسیر بیوپسی همزمان ارائه می‌شود.

هنگام تفسیر نتایج، چنانچه نیاز به درمان به موقع برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی از جمله سرطان، هاشیموتو، گواتر و ... باشد، پزشک بیمار را در جریان قرار می‌دهد و راهکارهای لازم برای درمان به موقع به مراجعین ارائه می‌شود. برای انجام بیوپسی تیروئید توصیه می‌کنیم به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید.

برای درخواست نوبت با شماره 02188890065 تماس بگیرید
حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبت دهی آنلاین بهرمند شوید

خلاصه مطالب

جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟ نتیجه fna تیروئید براساس پیچیدگی نمونه، مرکز نمونه برداری و روش بیوپسی تفاوت دارد. در روش نمونه برداری با سوزن مرکزی نتایج عمدتاً طی یک هفته در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در حالی که نتایج بیوپسی آسپیراسیون با سوزن ظریف طی 48 و نهایتاً 72 ساعت تهیه می‌شود.

با توجه به اینکه مرکز نمونه برداری باید دارای سیستم جوابدهی مناسب و با کیفیت باشد، توصیه می‌کنیم نمونه برداری خود را در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا انجام دهید. در این مرکز علاوه بر ارائه نتایج در کوتاه‌ترین زمان، تفسیر دقیق بیوپسی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و جواب نمونه برداری تیروئید چقدر طول میکشد؟