سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیولوژی و سونوگرافی در تهران

?? اگر قصد انجام رادیولوژی و سونوگرافی در تهران را دارید، بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که دارای تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و مدرن‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی هستند. از سوی دیگر تجهیزات مربوط به عکس‌برداری و رادیولوژی این مراکز باید در سطح بالای کیفی باشند تا نتایج حاصل از انجام آزمایش‌ها به دقیق‌ترین شکل در اختیار شما قرار گیرد.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا به عنوان یکی از بهترین مراکز سونوگرافی تهران به شمار می‌آید. اگر قصد دارید آزمایش‌ها و معاینات پزشکی خود را در یک مرکز معتبر انجام دهید، کافی است با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا کادر پزشکی این مرکز مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

?? بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران

پیدا کردن بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران دغدغه بسیاری از بیماران است. معمولاً افرادی که باید آزمایش‌ها و تست‌های حساس را انجام دهند، به دنبال بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی هستند. به عنوان مثال خانم‌های باردار که باید تست‌های غربالگری را انجام دهند یا افرادی که قصد دارند برای موموگرافی اقدام کنند، دغدغه بیشتری برای پیدا کردن یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تخصصی را دارند.

در حال حاضر مرکز رادیولوژی سونوگرافی فاطمی به عنوان یکی از مراکز معتبر رادیولوژی و سونوگرافی در تهران به شمار می‌آید. شما می‌توانید انواع آزمایش‌های مربوط به غربالگری سه ماهه اول، دوم و سوم و همچنین انواع سونوگرافی و رادیولوژی را با دستگاه‌ها و تجهیزات استاندارد انجام دهید. از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این مرکز، دریافت به موقع نتایج و تفسیر دقیق از آزمایش‌ها است که توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود.

 

بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران

 

?? خدمات مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران خدمات گسترده‌ای را به بیماران ارائه می‌کنند. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی از جمله مراکزی است که خدمات با کیفیتی را به بیماران عرضه می‌کند. شما می‌توانید تمام آزمایش‌ها از جمله عکس برداری، سونوگرافی را با بالاترین سطح اطمینان تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهید. خدمات مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی شامل موارد زیر است:

انواع سونوگرافی

سونوگرافی لگن: این سونوگرافی شامل بررسی رحم و تخمدان، مثانه و پروستات است.

انجام سونوگرافی جنین: شامل (سونوگرافی روتین، بررسی EP (حاملگی خارج رحمی)، داپلر حاملگی، سونوگرافی کالر، تست بیوفیزیکال، سونوگرافی آنومالی جنین، غربالگری سه ماهه اول، غربالگری سه ماهه دوم، غربالگری سه ماهه سوم)

سونوگرافی شکم: شامل (سونوگرافی شکم و نواحی اینگوئینال، سونوگرافی احشای شکم، هرنی‌های اینگوئینال و نافی)، اندازه‌گیری چربی زیرجلدی،سونوگرافی Transabdominal، سونوگرافی transvaginal، سونوگرافی بررسی محل IUD‎، ، سونوگرافی عضلات و تاندون‌ها، سونوگرافی گردن، سونوگرافی جدار قفسه سینه، پستان.

بیشتر بخوانید: بهترین سونوگرافی غربالگری در تهران

 رادیولوژی دیجیتال

در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران، عکس‌برداری و رادیولوژی توسط دستگاه‌های پیشرفته و مدرن انجام می‌شود. انواع رادیولوژی در فرایند تشخیص بیماری‌ها شامل موارد زیر است:

رادیولوژی روتین: این نوع عکس‌برداری از استخوان و اسکلت کلی بدن را به عنوان رادیوگرافی روتین می‌شناسند.

رادیولوژی رنگی و اختصاصی: که امکان ارزیابی مجاری ادراری را دارد و شکل مثانه را نشان می‌دهد. این روش از اشعه ایکس و ماده حاجب استفاده می‌کند و از طریق سوند به داخل مثانه وارد می‌شود.

رادیولوژی رنگی نشان می‌دهد که آیا شخص دچار رفلکس ادراری یا پس زدن ادرار به عقب از مثانه‌ها است یا خیر.

IVP: یک تست اشعه X است که یک سری تصاویر از کلیه‌ها، مثانه، حالب‌ها و مجاری ادراری را ارائه می‌کند. IVP می‌تواند شکل، اندازه و محل قرار گرفتن دستگاه ادراری را نشان دهد.

سنجش تراکم استخوان: سنجش میزان تراکم استخوان یک اندازه‌گیری پزشکی از مقدار مواد معدنی در هر سانتی ‌متر مربع استخوان است.

این اقدام کلیدی جهت مشخص کردن قدرت یا شکنندگی استخوان مؤثر است. تراکم استخوان ضعیف، شاخصی از پوکی استخوان است که در این تست بررسی می‌شود.

خدمات مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

 

ماموگرافی دیجیتال

در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران معمولاً ماموگرافی به صورت دیجیتال و با دستگاه‌های روز دنیا انجام می‌شود. ماموگرافی یک عکس رادیوگرافیک ساده از پستان و راهکاری برای تشخیص زدوهنگام سرطان به صورت غیر قابل لمس است.

در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی فاطمی تصاویر بهتر و با دوز کمتر اشعه ایکس انجام می‌شود. به علاوه تصاویر پستان برای بررسی رادیولوژیک به کامپیوتر ارسال می‌شود و برای مدت زمان طولانی در دستگاه ذخیره می‌شود.

?? دریافت نوبت از مرکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران

برای اینکه بتوانید آزمایش‌ها و تست‌های مختلف را در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی فاطمه انجام دهید، می‌توانید از قبل نوبت خود را رزرو کنید یا به صورت حضوری به این مرکز تشخیص مراجعه نمایید. از مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز رادیولوژی و سونوگرافی فاطمی این است که بیماران بدون معطلی و سر وقت تعیین شده می‌توانند آزمایش‌های خود را انجام دهند.

ه طور مثال خانم‌های باردار که باید آزمایش خون و تست‌های حاملگی را به فاصله کمی انجام دهند، در این مرکز این امکان را دارند که بدون هیچ گونه معطلی از خدمات باکیفیت این مرکز استفاده کنند.

پرسنل و کادر پزشکی این مرکز عکس‌برداری و سونوگرافی معتبر، تمام نتایج آزمایش‌ها را به طور دقیق ارائه می‌کنند. چراکه اگر دستگاه‌ها کیفیت لازم را نداشته باشند، ممکن است نتایج آزمایش‌ها بالاخص تست‌های حساس دقیق نباشد و بعداً با مشکل مواجه شوید. علاوه بر این اگر بیماران نیاز به دریافت تفسیر نتایج داشته باشند، در این زمینه نیز اطلاعات لازم در مورد آزمایش‌ها را در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای دریافت نوبت و مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در تهران از پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی و عکسبرداری استفاده می‌کنند. این بیماران می‌توانند با مراجعه به این مراکز دقیق‌ترین نتایج را از آزمایش‌های خود در اختیار داشته باشند. اگر به دنبال یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی معتبر در تهران هستید، مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی ‌نیا یکی از بهترین مراجع برای بیماران است.

در این مرکز تمام آزمایش‌های مربوط به سونوگرافی، ماموگرافی و عکسبرداری در اختیار شما قرار می‌گیرد و متخصصان تفسیر دقیقی از نتایج تست‌های حساس را به شما ارائه می‌کنند. بنابراین در صورت وجود هرگونه مشکل می‌توانید اقدامات درمانی مؤثر را اتخاذ کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره‌های لازم می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و رادیولوژی و سونوگرافی در تهران


نمونه برداری تیروئید چیست؟

?? نمونه برداری تیروئید برای بررسی مشکلات مربوط به تیروئید انجام می‌شود. اغلب پزشکان از طریق این آزمایش بررسی می‌کنند که آیا تیروئید شما به درستی کار می‌کند یا خیر. تیروئید غده پروانه‌ای شکل در گردن است که بالای جناق سینه قرار دارد. این غده هورمون‌هایی تولید می‌کند که چندین سیستم مختلف بدن را کنترل می‌نمایند.

در واقع تیروئید مانند یک مرکز فرماندهی است که نحوه استفاده از بدن را مدیریت و کنترل می‌کند. در برخی از موارد پزشک یا متخصص رادیولوژی برای آزمایش‌های تکمیلی هنگام بررسی وضعیت سلامت تیروئید، آزمایش بیوپسی تیروئید را انجام می‌دهد تا بتواند برای درمان صحیح بافت‌های تیروئید یا گره‌هایی که بر روی آن رشد کرده‌اند، اقدام کند.

?? بیوپسی تیروئید چیست؟

نمونه برداری تیروئید یا fna به معنای برداشتن یک تکه غده کوچک از تیروئید یا ندول‌های تیروئید است که متخصص رادیولوژی برای نمونه بتواند آن را برای تأیید یا رد بیماری که مورد نظر وی است به آزمایشگاه پاتولوژی ارسال نموده و اطلاعات لازم را در ارتباط با وضعیت سلامت تیروئید به دست آورد.

در واقع  fna  یک روش نمونه‌ برداری است که در آن به جای برش جراحی و برداشتن بافت بدن از یک سوزن استفاده می‌کنند. در این روش یک سوزن باریک به بافت مورد نظر یا مایع وارد می‌شود و با کمک آن از بافت یا مایع نمونه برداشته خواهد شد.

 

بیوپسی تیروئید چیست؟

 

این روش بسیار ایمن است و نسبت به روش جراحی با عوارض بالا ارجحیت دارد. این آزمایش معمولاً از طریق هدایت سونوگرافی انجام می‌شود تا به شکل دقیق از محل مورد نظر نمونه برداری شود. اگر سونوگرافی انجام نشود، ممکن است نمونه مورد نظر هیچ جواب دقیقی برای پزشک نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز آزمایش غربالگری در غرب تهران

?? تجویز بیوپسی تیروئید برای چیست؟

در غده تیروئید یک سری توده بسیار معمول به نام ندول وجود دارد. این توده‌ها اگرچه سری باعث ایجاد یک سری مشکلات در فرد می‌شوند، اما سرطانی نیستند. در برخی از موارد ممکن است غده تیروئید دچار افزایش سایز شود که پزشکان آن را گواتر می‌نامند و ممکن است به درمان احتیاج داشته باشد. اما به این معنی نیست که فرد دچار سرطان شده است.

پزشک قبل از تجویز بیوپسی، احتمالاً برای بیمار یک سری آزمایش خون و تصویربرداری تجویز می‌کند و پس از این آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها اگر نیاز احساس کرد که بیمار نیاز به نمونه برداری تیروئید دارد، آن را تجویز خواهد کرد.

?? تفسیر نتایج fna 

جواب نمونه برداری تیروئید در برخی موارد نشان دهنده گواتر و ندول‌ها است، ولی خطری ایجاد نمی‌کند و پزشک برای اطمینان، نمونه برداری تیروئید را انجام می‌دهد. اگر پاسخ نمونه برداری تیروئید یک مشکل جدی را نشان دهد، می‌تواند به علت بیماری‌های زیر باشد:

گره‌ها یا ندول‌های سالید: این توده‌ها خوش‌خیم بوده، ولی باید نوع آنها در نمونه برداری مشخص شود.

وجود کیست در غده تیروئید: کیست‌ها توده‌های پر از مایع هستند که باعث درد در ناحیه گلو می‌شوند یا اینکه فرو بردن غذا و قورت دادن را مشکل می‌سازد.

بیماری پرکاری تیروئید: بیماری گریوز باعث بزرگ شدن غده تیروئید می‌شود. در این شرایط مقدار زیادی هورمون از تیروئید ترشح می‌شود.

بیماری هاشیموتو: در این عارضه سلول‌های ایمنی به غده تیروئید حمله ور می‌شوند و هورمون کمتر از حد طبیعی تولید می‌کنند و متورم خواهد شد.

عفونت: که باعث درد و تورم در غده تیروئید می‌شود.

ندول‌های بزرگ گواتر: این عارضه مشکلات زیادی برای بیماران به وجود می‌آورد، از جمله اینکه نفس کشیدن برای بیمار سخت می‌شود و نمی‌تواند غذا را به درستی بجود و قورت دهد.

ندول‌های سمی یا گواتر: ندول های سمی سرطانی نیستند و باعث می‌شود که غده تیروئید بسیار زیادتر هورمون ترشح کند.

سرطان تیروئید: که در ده درصد مواقع ممکن است برای فرد ایجاد شود و با نمونه برداری مشخص می‌شود که آیا سرطان خوش‌خیم یا بدخیم است.

?? چه زمانی به انجام نمونه برداری تیروئید نیاز است؟

با توجه به اینکه نمونه برداری تیروئید می‌تواند نشان دهنده مشکلات مربوط به تیروئید باشد، اما لازم نیست پزشک برای بررسی بیماری‌های تیروئیدی آن را انجام دهد. مثلاً در بیماری گریوز، از طریق آزمایش خون و تصویربرداری باید دلایل کافی برای بیماری پیدا شود و دکتر رادیولوژی بگوید که شما دچار این بیماری هستید یا خیر.

دکتر رادیولوژی ممکن است بخواهد که هر ندول تروئید که بزرگتر از یک سانتی متر است را بررسی کنید. به خصوص اگر ندول جامد، سفت و دارای مرز مشخصی در تصویربرداری نباشد.

اگر بیمار درد زیادی داشته و تیروئید به سرعت در حال رشد باشد، ممکن است دکتر رادیولوژی بدون وجود ندول تیروئید هم بخواهد نمونه برداری را انجام دهد. پس از تفسیر نتایج در اختیار افراد قرار می‌گیرد. 


چه زمانی به انجام نمونه برداری تیروئید نیاز است؟

 

 

?? نمونه برداری تیروئید در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به عنوان تخصصی‌ترین مرکز تصویربرداری، با همکاری پزشکان متبحر با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و از طریق انجام تشخیص توده‌های سرطانی و غیر سرطانی برای درمان توده‌های تیروئید به بیماران کمک می‌کند. 

این مرکز آمادگی دارد همه اقدامات مربوط به بیهوشی و انجام آزمایش‌ها و مراحل تصویربرداری را با حضور و مراقبت دائمی متخصص بیهوشی ارائه کند. با استفاده از این روش مراجعان از بابت درد ناشی از اقدامات تشخیصی و درمانی هیچگونه نگرانی نخواهند داشت. جهت انجام بیوپسی تیروئید می‌توانید به در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی کافی است با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

نمونه برداری تیروئید برای تشخیص عملکرد صحیح غده تیروئید انجام می‌شود. fna یک روش نمونه برداری است در آن به جای برش جراحی و برداشتن بافت بدن، معمولاً از یک سوزن استفاده می‌کنند. در این روش یک سوزن باریک به بافت مورد نظر وارد می‌شود و از طریق آن از بافت یا مایع نمونه برداری‌های لازم صورت می‌گیرد.

این آزمایش عوارض خاصی ندارد و نسبت به روش جراحی کارآمدتر است. برای انجام نمونه برداری بیوپسی تیروئید می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید. تفسیر دقیق نتایج این آزمایش‌ نیز در سریع‌ترین زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و نمونه برداری تیروئید چیست؟


بهترین سونوگرافی غربالگری در تهران

?? یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌های باردار پیدا کردن بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران است، چرا که در حین بارداری باید یک سری سونوگرافی‌های مهم برای تشخیص سلامت جنین را انجام دهند. دسته‌ای از ناهنجاری‌های کروموزومی مانند سندروم پاتو، سندروم ادوارد، سندروم دان و همچنین نقص در لوله‌های عصبی نیازمند تشخیص به کمک سونوگرافی و تفسیر دقیق نتایج است.

از آنجا که مراکز سونوگرافی زیادی در کشور وجود دارد، گزینه‌های محدودی جهت انتخاب بهترین مرکز غربالگری پیش روی والدین است. ضعف تجهیزات، پوشش ندادن بیمه‌های تکمیلی و از همه مهمتر برخورداری از دکتر متخصص برای تفسیر نتایج از مهم‌ترین عوامل در انتخاب مرکز سونوگرافی معتبر است. شما با مراجعه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی می‌توانید نتایج آزمایش‌های غربالگری اول، دوم و سوم بارداری را با تفسیر دقیق توسط پزشکان متخصص در سریع‌ترین زمان دریافت نمایید.

?? ویژگی‌های مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران

انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران، یکی از دغدغه‌های مهم زنان باردار است. در دوران بارداری انجام آزمایش‌های مربوط به سلامت جنین از جمله غربالگری اول دوم و سوم و داپلر بسیار اهمیت دارد و باید به بهترین دکتر متخصص سونوگرافی مراجعه کنید. عوامل متعددی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم یک مرکز سونوگرافی را به بهترین مرجع برای انجام آزمایش‌های غربالگری تبدیل می‌کند.

برخورداری از تجهیزات پیشرفته و جدید

مرکز سونوگرافی غربالگری باید تمام آزمایش‌های دوران بارداری را با دستگاه پیشرفته از جمله سونوگرافی سه بعدی و داپلر انجام دهد. علاوه بر این کیفیت و پیشرفته بودن دستگاه‌ها بر دقت پاسخ سونوگرافی بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر دستگاه‌های سونوگرافی متنوعی در بازار وجود دارند که تصویربرداری را بسیار دقیق انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی

برخورداری از پزشکان متخصص رادیولوژی

زمانی که برای انجام سونوگرافی غربالگری مراجعه می‌کنید، مطمئن شوید که این مراکز دارای پزشکان متخصص رادیولوژی هستند. داشتن بورد تخصصی و فلوپشیپ سونوگرافی برای هر پزشک بسیار اهمیت دارد. بهتر است به علاوه بهتر است از سابقه و تجربه پزشک اطمینان حاصل کنید.

برخورداری از پرسنل حرفه‌ای

به غیر از حضور پزشکان متخصص در مرکز سونوگرافی، پرسنل این مراکز باید دانش کافی در ارتباط با استفاده از انواع دستگاه‌ها را داشته باشند. در بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران حتماً خود پزشک باید مراحل انجام سونوگرافی غربالگری را انجام دهد. اگر در یک مرکز دو فرد سونوگرافی را انجام دهند، باید نتایج توسط هر دو فرد مهر و امضا شود.

 

ویژگی‌های مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران

 

امکان رزو نوبت و عدم معطلی

از فاکتورهای مهمی که در انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری در تهران نقش دارد، امکان رزو نوبت و عدم معطلی است. مادران باردار در دوران سخت بارداری، انتظار دارند بدون هیچ نوع معطلی آزمایش‌های غربالگری را انجام دهند.

از آنجا که برخی از سونوگرافی‌ها و آزمایش‌ها باید پشت سر هم انجام شوند، از این رو توصیه می‌کنیم به مرکز غربالگری مراجعه کنید که خدمات دریافت نوبت آنلاین را دارند و می‌توانید بدن هیچ معطلی، این تست‌های حساس را انجام دهید.

انجام کلیه آزمایش‌ها علاوه بر انجام سونوگرافی

برای آزمایش‌های غربالگری معمولاً آزمایش خون و سونوگرافی با یکدیگر انجام می‌شود. بنابراین بهتر است به مرکزی مراجعه کنید که این دو آزمایش را به فاصله کمتر از 24 ساعت برای شما انجام دهند. در این صورت شما می‌توانید راحت‌تر برای انجام آزمایش‌های خود اقدام کنید.

?? انجام سونوگرافی غربالگری در مرکز رادیولوژی فاطمی

اگر می‌خواهید مراحل سونوگرافی غربالگری در تهران را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید، باید به مرکزی مراجعه کنید که پزشکان دارای بورد تخصصی و سابقه و تجربه کافی در زمینه انجام آزمایش و تفسیر نتایج باشند.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا یکی از بهترین مراکز انجام آزمایش‌های غربالگری است و در این مرکز تمام آزمایش‌های غربالگری اول، دوم و سوم با بهترین تجهیزات انجام می‌شود.

مرکز تصویربرداری فاطمی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین مراکز با داشتن کادر متخصص و مجرب نتایج را با دقیق‌ترین تفسیر در اختیار شما قرار می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز، ارائه مشاوره به خانم های باردار قبل و پس از انجام انواع تست‌های غربالگری است. از این رو اگر مشکل و نقصی در جنین وجود داشته باشد، کادر پزشکی با در اختیار گذاشتن بهترین راهکارهای درمانی به شما کمک می‌کنند تا بعداً مشکلی برای جنین به وجود نیاید.

 

انجام سونوگرافی غربالگری در مرکز رادیولوژی فاطمی 

 

?? خدمات مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

مرکز تصویربرداری و سونوگرافی دکتر فاطمی بهترین خدمات از جمله تصویربرداری دقیق، ارائه مشاوره‌های لازم را هنگام انجام آزمایش‌های مربوط به غربالگری اول، دوم و سوم به شما ارائه می‌کند. خدمات این مرکز عبارتند از:

1- برخورداری از کادر مجرب پزشکی

2- ارائه دقیق‌ترین تفسیر از نتایج آزمایش‌های غربالگری

3- تصویربرداری با پیشرفته‌ترین و استانداردترین تجهیزات

4- ارائه نتایج آزمایش‌ها در سریع‌ترین زمان

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

5- حضور تکنسین‌های کارآزموده و آشنا به کاربری تجهیزات

6- انجام کلیه آزمایش‌های و عکسبرداری‌ها علاوه بر انجام سونوگرافی

7- طرف قرارداد با بیمه‌های مختلف

8- امکان دریافت نوبت به صورت آنلاین و انجام آزمایش‌ها بدون هیچ نوع معطلی

?? برای انجام آزمایش‌های سونوگرافی و غربالگری جنین می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا متخصصان این مرکز شما را در ارتباط با نحوه رزرو نوبت راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران کلیه خدمات مربوط به انجام آزمایش‌های غربالگری اول، دوم و سوم را ارائه می‌کنند. اما یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم‌های باردار پیدا کردن مرکز رادیولوژی و سونوگرافی معتبر با کادر حرفه‌ای است. بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران معمولاً دارای پزشکان متخصص و با دانش در زمینه انجام سونوگرافی و رادیولوژی هستند و سعی دارند تفسیر دقیقی از تست‌ها ارائه کنند.

به علاوه این مراکز برای انجام دقیق آزمایش‌ها از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی و غربالگری بهره می‌برند. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با برخورداری از کادر پزشکی متخصص و تجهیزات جدید و پیشرفته، در حال حاضر به عنوان بهترین مرکز غربالگری بارداری در تهران شناخته می‌شود. شما می‌توانید تمام آزمایش‌های خود را تحت نظارت متخصصان کلینیک انجام داده و دقیق‌ترین تفسیر از نتایج را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه رزرو نوبت و دریافت مشاوره از متخصصان این مرکز می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس گرفته و راهنمای‌های لازم را دریافت کنید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و بهترین سونوگرافی غربالگری در تهران

 


هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی

?? هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی کمتر از پرداخت این هزینه به شکل آزاد است. افرادی که تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی هستند، می‌توانند با کمترین قیمت این آزمایش‌ها را انجام دهند. به علاوه خانواده‌هایی که دارای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی باشند نیز بعداً می‌توانند مبلغی که برای انواع آزمایش خون و سونوگرافی پرداخت کرده‌اند را دریافت نمایند.

آزمایش‌های غربالگری سه ماهه اول بسیار حساس هستند و از طریق آن وضعیت سلامت جنین و احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های ژنتیک بررسی می‌شود. هزینه تست‌های حاملگی برای برخی از خانواده‌ها سنگین است، بالاخص اگر پرداخت هزینه‌ها با بیمه انجام نشود و خانواده‌ها مجبور باشند به صورت آزاد آن را پرداخت کنند. برای اینکه مطمئن شوید بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های مربوط به آزمایش خون و سونوگرافی را تحت پوشش قرار می‌دهد یا خیر، می‌توانید با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تماس بگیرید.

?? هزینه غربالگری اول با بیمه

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی یا سایر بیمه‌های درمانی بسیار کمتر از پرداخت هزینه هر تست به صورت آزاد و بدون دفترچه است. آزمایش غربالگری مرحله اول یکی از مهم‌ترین تست‌هایی است که مادران باردار باید انجام دهند. این تست‌ها شامل آزمایش خون برای بررسی شاخص خونی سرم مادر و انجام سونوگرافی است.

بیشتر بخوانید: هزینه غربالگری اول بدون دفترچه

هزینه غربالگری اول با بیمه با پرداخت آن به صورت آزاد تفاوت دارد. معمولاً از حدود 800 هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون و دویست هزار تومان نیز ممکن است برسد. آزمایش غربالگری اول برای تشخیص اختلالات کروموزومی به نام «تریزومی 18» و «تریزومی 13» است. علاوه بر این سندروم دان و اختلال رشد لوله عصبی جنین نیز از طریق این تست‌ها قابل تشخیص است.

آزمایش‌های سه ماهه اول بارداری برای تشخیص مواردی که اشاره شد، ضروری هستند. از این رو بسیار اهمیت دارد فارغ از هزینه‌هایی که باید بپردازید، حتماً این آزمایش‌ها را انجام دهید. اما در مجموع افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح هستند باید هزینه کمتری نسبت به افرادی که این آزمایش را به صورت آزاد انجام می‌دهند بپردازند.

 

هزینه غربالگری اول با بیمه

 

 

?? هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

در حال حاضر هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت نیست. در سال‌های گذشته حدود 100 هزار تومان از هزینه آزمایش‌های خون و سونوگرافی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بود. افرادی که دارای دفترچه بیمه بودند، تحت پوشش قرار داشتند و باید باقی هزینه‌های آزمایش را به صورت آزاد پرداخت می‌کردند.

در حال حاضر هزینه این آزمایش از طریق دفترچه تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود، بالاخص اگر از بیمه پایه استفاده می‌کنید. از این رو باید هزینه آزاد آزمایش را که حدود 800 الی یک میلیون و 200 میلیون تومان است را بپردازید.

علاوه بر این مراکز خصوصی و دولتی سونوگرافی و رادیولوژی ممکن است تعرفه‌های متفاوتی برای پرداخت هزینه غربالگری اول مشخص کرده باشند. اگر این آزمایش را در بیمارستان‌ها یا مراکز دولتی انجام دهید، هزینه آن برای شما کمتر خواهد بود.

اما اگر بخواهید در مراکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی این تست را انجام دهید، باید کل هزینه‌های مربوط به تست‌های سه ماهه اول را به صورت آزاد پرداخت نمایید. با توجه به اینکه در این مراکز، تست‌های تشخیص اختلالات ژنتیکی و کروموزومی، توسط پزشکان مجرب و با استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد انجام می‌شود، مجموع هزینه‌های دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

 

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

 

?? هزینه غربالگری اول در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

همانطور که اشاره کردیم هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت نیست. در سال جاری این سازمان هیچ کدام از هزینه‌های غربالگری سه ماهه اول بارداری را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. بنابراین شما باید این هزینه‌ها را به صورت آزاد و  بدون دفترچه پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

اگر قصد دارید این تست‌های حساس را تحت نظر متخصصان انجام دهید و نتایج دقیق را دریافت کنید، بهتر است به آزمایشگاهی مراجعه کنید که دارای تجهیزات مناسب و کادر پزشکی مجرب باشد.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا با به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی، تمام تست‌های غربالگری اول را که برای تشخیص اختلالات کروموزومی و تشخیص بیماری‌هایی مانند سندروم دان و سندروم ادوارد است را با کمترین هزینه انجام می‌دهد.

 

هزینه غربالگری اول در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

 

اطلاع از هزینه هر تست غربالگری

?? شما می‌توانید با مراجعه به مرکز سونوگرافی فاطمی به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی تهران، اطلاعات کامل را در ارتباط با قیمت هر تست دریافت کنید. با مراجعه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی و انجام این آزمایش‌های حساس خیال شما از بابت سلامت جنین راحت خواهد بود.

در مجموع توصیه می‌کنیم فارغ از هزینه‌ای که باید برای هر آزمایش بپردازید، حتماً این تست‌ها را انجام دهید. از طریق این آزمایش‌ها اگر نقصی در جنین وجود داشته باشد، قابل تشخیص و بررسی است و می‌توانید هرچه سریع‌تر اقدامات درمانی را انجام دهید.

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی به نسبت کمتر از زمانی است که خانواده‌ها هزینه این تست‌ها را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند. در سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی هزینه تست سه ماهه اول را فقط به میزان 100 هزار تومان پوشش می‌داد. اما در سال جدید این هزینه‌ها اصلاً توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود و خانواده‌ها باید کل مبلغ را به صورت آزاد بپردازند. قیمت غربالگری اول در حال حاضر چیزی بین 800 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید خصوصی یا دولتی بودن مرکز سونوگرافی است.

شما می‌توانید با مراجعه به مراکز دولتی هزینه کمتری بپردازید. اما اگر می‌خواهید نتایج دقیقی از آزمایش‌ها در اختیار شما قرار بگیرد، بهتر است به مراکز خصوصی که دارای تجهیزات به روزتری هستند مراجعه کنید. برای انجام تست‌های غربالگری سه ماهه اول می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به عنوان بهترین مرکز انجام آزمایش‌های غربالگری اول مراجعه کنید. پزشکان متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته این آزمایش را برای شما انجام می‌دهند و تفسیر دقیق آن نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از هزینه هر یک از آزمایش‌های سه ماهه اول بارداری کافی است با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی


هزینه غربالگری اول بدون دفترچه

?? هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه نسبت به زمانی که تمام یا بخشی از هزینه‌ها از طریق بیمه پوشش داده می‌شوند، بیشتر خواهد بود. قیمت این نوع آزمایش‌ها نیز هر سال نسبت به سال قبل افزایش دارد. مادران بارداری که قصد انجام آزمایش خون و سونوگرافی ان تی و ان بی را دارند، قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم در مورد هزینه‌های مربوط به این تست‌های حساس را بررسی کنند، چراکه قیمت آزمایش خون که بررسی دو شاخص خونی سرم مادر است، با سونوگرافی فرق دارد.

آزمایش غربالگری سه ماهه اول که به آزمایش FTS معروف است، بین هفته یازدهم تا سیزدهم بارداری انجام می‌شود. این تست جهت مشخص کردن ریسک ابتلاء جنین به تریزومی 13 (سندروم پاتوتریزومی21 (سندروم داونتریزومی 18 (سندروم ادوارد) ضروری است. برخی از بیمه‌ها مانند بیمه خدمات درمانی و نیروهای مسلح ممکن است کل هزینه‌ها را تحت پوشش قرار دهند. از آنجا که قیمت این تست‌ها با دقترچه بیمه و بدون دفترچه تفاوت دارد. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در تماس باشید و از قیمت دقیق هر تست مطلع شوید.

?? هزینه غربالگری بارداری در سال 1403

انجام آزمایش غربالگری برای مادران بسیاری ضروری است. این آزمایش‌ها برای تشخیص مشکلات مربوط به جنین انجام می‌شوند. تست‌های غربالگری معمولاً در سه ماهه اول و سه ماهه دوم بارداری قابل انجام هستند.

معمولاً این تست‌ها برای تشخیص اختلالات رشد لوله عصبی جنین، تشخیص سندروم دان و اختلالات کروموزومی انجام می‌شوند و اگر ناهنجاری در جنین وجود داشته باشد، با انجام این آزمایش مادران باردار می‌توانند اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

در اکثر مراکز درمانی هزینه‌های مربوط به آزمایش غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دارد. به این ترتیب افرادی که دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت هستند، می‌توانند به راحتی از خدمات بیمه درمانی و تکمیلی استفاده کنند. بیمه خدمات درمانی و بیمه نیروهای مسلح نیز معمولا کل هزینه‌های مربوط به این تست‌های تشخیصی را پوشش می‌دهند. با توجه به این موضوع، خانواده‌هایی که دارای دفترچه بیمه هستند، دغدغه‌ای بابت پرداخت هزینه‌ها ندارند. 

 

هزینه غربالگری بارداری

 

?? هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه و با دفترچه متفاوت است. از این رو مادرانی که برای انجام آزمایش خون و سونوگرافی مراجعه می‌کنند، قبل از هر چیز باید محاسبه کنند که چه هزینه‌ای باید برای هر تست بپردازند.

تعرفه غربالگری اول برای تشخیص سلامت جنین در حال حاضر حدود 737600 تومان است. آزمایش تطبیقی مرحله اول غربالگری نیز در سال‌های گذشته حدود 5 تا 7 میلیون بوده است. برخی از تست‌هاس تکمیلی نیز ممکن است انجام شود. از سوی دیگر چنانچه در آزمایش اول جنین پرخطر تشخیص داده شود و نیاز به انجام آزمایش آمیوسنتز باشد، باید هزینه جداگانه نیز برای این تست بپردازند.

در سال‌های قبل نیز آزمایش غربالگری NIPT  یا  NIFTY بین 3 تا 4 میلیون برآورد شد. هزینه آزمایش‌های غربالگری به دلیل تورم و نوسان قیمت‌ها، هر ساله چند درصد افزایش پیدا می‌کند. از این رو باید حتماً با مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در تماس باشید و اطلاعات لازم را در خصوص هر آزمایش به صورت جداگانه دریافت کنید. 

 

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه

 

?? هزینه غربالگری اول بدون دفترچه در مرکز سونوگرافی فاطمی

اگر قصد انجام آزمایش‌های غربالگری از جمله آزمایش خون و سونوگرافی ان تی (NT) و ان بی (NB) را دارید و می‌خواهید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت این آزمایش را انجام دهید، مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی بهترین مرکز برای انجام این تست‌های حساس است. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی غربالگری سه ماهه اول حاملگی، با تجهیزات استاندارد انجام می‌شود.

به علاوه کادر درمان با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها از جمله بررسی دو شاخص خونی سرم مادر و دو سونوگرافی مهم NT و NB را برای شما انجام می‌دهند و نتایج آن به دقت تفسیر می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: هزینه آزمایش غربالگری

چنانچه مشکل و نقص خاصی در جنین وجود داشته باشد، مراقبت‌های درمانی لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما قبل از هر چیز والدین بلاخص افرادی که دفترچه ندارند، باید پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های غربالگری را بررسی کنند.

اطلاع از قیمت هر تست

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه طبیعتاً بیشتر از افرادی است که تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند. برخی از بیمه‌ها ممکن است کل هزینه‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهند و خانواده‌ها نگرانی جهت پرداخت هزینه‌ها ندارند. با این حال در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی خدمات مربوط به انجام آزمایش‌ها با کمترین قیمت انجام می‌شود.

?? در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌ها و نوسان قیمت‌ها می‌توانید با کادر پزشکی این مرکز در تماس باشید. متخصصان این مرکز اطلاعات کامل در ارتباط با هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه را در اختیار شما قرار خواهند دهند.

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه بیشتر از قیمت انجام این تست‌ها با دفترچه بیمه است. افرادی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی مختلف از جمله تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح هستند، تنها باید بخشی از هزینه‌ها را بپردازند و مابقی آن توسط بیمه پوشش داده می‌شود. برخی از بیمه‌ها نیز تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. از این رو افرادی که دفترچه ندارند، برای تست‌های سه ماهه اول بارداری از جمله آزمایش خون و سونوگرافی ان تی و ان بی باید هزینه بیشتری بپردازند.

با این وجود آزمایش‌هایی که در سه ماهه اول برای تشخیص انواع نقص‌های ژنتیک از جمله سندروم دان، سندروم ادوارد و سندروم پاتو انجام می‌شوند، بسیار ضروری هستند. بنابراین در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید، خیال شما از سلامت جنین آسوده خواهد بود. توصیه می‌کنیم فارغ از اینکه تحت پوشش بیمه درمانی خاصی هستید یا خیر، این آزمایش‌ها را در بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی انجام دهید، چراکه در این مراکز نتایج دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای انجام این تست‌ها در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به عنوان بهترین مرکز تشخیص سلامت جنین در تهران، با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید. به علاوه می‌توانید دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با قیمت هر کدام از تست‌های سه ماهه اول بارداری را دریافت کنید.

 

 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا وهزینه غربالگری اول بدون دفترچه